

Dnia 22 listopada odbyły się warsztaty na temat „Ogrodów deszczowych” w ramach projektu prowadzonego przez Fundację EkoRozwoju, która wraz z Gminą Milicz będzie realizowała projekt powstania w naszej szkole ogrodu deszczowego – nowoczesnych rozwiązań na zatrzymanie wody w krajobrazie i oczyszczanie wód opadowych. Ogród deszczowy to ogród pod rynną, który tylko pozornie może przypominać zwykłe nasadzenia. Korzenie bądź kłącza roślin zatrzymują zanieczyszczenia z pobranej przez siebie wody, np. metale ciężkie i związki białkowo-tłuszczowe. Specjalnie dobrane warstwy drenażowe i rośliny o zdolności do oczyszczania deszczówki to nowy i nieznany dotąd w Polsce sposób, by każdy mógł przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju swojego miasta lub wsi.
Podczas warsztatów przedstawiciele klas IV- VIII dowiedzieli się, co się dzieje z deszczem w mieście, dokąd spływa, a co podczas suszy, jak można zatrzymać wodę oraz jak prawidłowo wykonać taki ogród, by spełniał swoje funkcje i cieszył oko użytkowników. Uczniowie wykonali makiety projektowe ogrodu deszczowego, mając na względzie teren naszej szkoły. Kolejnym etapem powstania ogrodu będzie projekt, a warsztaty zaplanowane na wiosnę będą miały charakter praktyczny- uczniowie będą tworzyć ogród i nasadzać odpowiednie rośliny. Z radością czekamy na nowy zielony element okołoszkolnej przestrzeni.
W dniach 18-23 listopada uczniowie naszej szkoły w składzie: Dominika Jaszewska, Daria Przegoń, Hania Cierniejewska, Marcelina Bazak, Antonina Organista, Marcin Leszczyszyn, Gracjan Chodacki, Wojtek Szymanowski, Kuba Rzepka, Szymon Szymanowski i Kacper Kosatka biorą udział w Euroweeku (obóz językowy)w Długopolu Dolnym.
W pierwszym dniu w drodze na Euroweek zwiedzaliśmy Bystrzycę Kłodzką miasto z XI wieku a w nim: Trasę Podziemną,Muzeum Filumenistyczne i Basztę z wieżą widokową.Po zakwaterowaniu w Ośrodku Silesia w Długopolu Dolnym braliśmy udział w Ceremonii Powitalnej, podczas której poznaliśmy innych uczestników oraz program zajęć .
W drugim dniu Euroweeku nasi uczestnicy brali udział w zajęcia aktywizujących prezentacja krajów, wyjście do kościoła, do zoo, grali w reżyserowali scenki do filmów.
Ciąg dalszy nastąpi…..