






Majowe święta kojarzą się z radością i nadzieją. Uczą patriotyzmu i właściwej postawy obywatelskiej. Dnia 30 kwietnia 2024 r., w naszej szkole, odbyła się akademia z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja, którą przygotowali uczniowie klas drugiej i trzeciej wraz z wychowawcami. Uroczystość rozpoczęła się wniesieniem sztandaru oraz odśpiewaniem „Mazurka Dąbrowskiego”. Podczas uroczystości dzieci recytowały wiersze, śpiewały pieśni patriotyczne oraz przedstawiły układ z flagami do utworu „Marsz Radeckiego” . Uczniowie starali się odpowiedzieć na pytania: czym jest dla nas Ojczyzna, Naród i Wolność. Przypomniały ważne wydarzenia z historii naszego kraju, które wszyscy powinniśmy znać. Część artystyczna zakończyła się odśpiewaniem hymnu szkolnego. Po wysłuchaniu części artystycznej wzbogaconej prezentacją multimedialną, głos zabrała pani dyrektor Małgorzata Posacka. W swym wystąpieniu podziękowała uczniom i wychowawcom za przygotowanie apelu oraz wszystkim tym, którzy w jakikolwiek sposób uświetnili tegoroczną akademię.
W piątek, 26 kwietnia gościliśmy w naszej szkole muzyków NFM we Wrocławiu. Podczas koncertu pod nazwą „Humor w muzyce” artyści odpowiedzieli na wiele ciekawych pytań. Co sprawia, że muzyka brzmi żartobliwie? Czy na instrumencie można się zaśmiać, kichnąć albo miauknąć? Jakimi środkami wyrazu i elementami dzieła muzycznego kompozytorzy uzyskiwali efekty komiczne w muzyce? Kierunek temu spotkaniu nadały kompozycje, które zostały napisane z myślą o ukazaniu dźwiękowego żartu. Dzieci usłyszały utwory zawierające humor czysto muzyczny oraz taki, w którym docierały odgłosy natury czy hałas z ulicy. W czasie koncertu zabrzmiały kompozycje takich znakomitych twórców jak: W. A. Mozart, J. Haydn, G. Rossini, B. Smetana, czy G. Gershwin. Celem tej lekcji było zwrócenie uwagi słuchaczy na treści muzyczne i pozamuzyczne. Uczniowie uczyli się rozpoznawać dynamikę, nastrój, wysokość dźwięku, tempo i artykulację, które decydują o zabawnym charakterze utworów, a także czerpali radość ze słuchania muzyki przez wspólne odkrywanie, o czym opowiada. Podczas spotkania młodzi melomani poznawali budowę oraz podziwiali walory brzmieniowe waltorni, klarnetu oraz pianina elektrycznego.