Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa – 3.1. – przedszkole

W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa zorganizowano zbiórkę darów książkowych przekazywanych przez nauczycieli, uczniów „Przeczytałeś, podaruj”. Dziękujemy za zaangażowanie i chęć dzielenia się książkami.

29 września w naszej szkole obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Został on ustanowiony w 2001 roku z inicjatywy Polskiej Izby Książki. Celem akcji jest promowanie głośnego czytania dzieciom, nabywanie przyjemności z czytania i słuchania, a także poczucia przynależności do społeczności czytelniczej.
Ten szczególny dzień uczciliśmy spotkaniem w strefie relaksu. Pani Dyrektor, nauczyciele, pani intendent, uczennica Wiktoria Jaros czytali uczniom wybrane teksty.
Klasy IV – VIII z uwagą i zainteresowaniem słuchały fragmentów książki Wandy Rutkiewicz pt.”Na jednej linie”, natomiast oddziały przedszkolne i klasy 1-3 utwór Silvi Serreli pt. „Lena. A co jeśli nie potrafię?”.
Dzień ten jest świetną okazją, by uświadomić uczniom, jakie korzyści przynosi głośne czytanie i dlaczego warto czytać.
📕Czytanie rozwija wyobraźnię, język i pamięć.
📕Uczy myślenia, poprawia koncentrację, poszerza wiedzę, ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole, wspiera rozwój poznawczy, wzbogaca słownictwo oraz jest wspaniałym sposobem na spędzenie wolnego czasu.
📕Wspólne czytanie na głos sprzyja budowaniu więzi, pozwala wyciszyć się, pomaga w zrozumieniu samego siebie i świata, uczy empatii.
📕A wreszcie nastraja życzliwie i daje pozytywną energię.
 
Zatem warto czytać dzieciom każdego dnia!
Zachęcamy wszystkich do głośnego czytania.📕
W naszej szkole rozpoczęła się cykliczna akcja wspólnego czytania literatury dziecięcej📕 pod hasłem „Starsi czytają młodszym”.
Uczniowie ze starszych klas odwiedzają grupy przedszkolne Biedronki🐞 i Pszczółki🐝, aby głośno czytać najmłodszym bajki i opowiadania. Pierwsze spotkanie odbyło się w miłej i radosnej atmosferze. Bajki przedszkolakom przeczytali uczniowie klasy czwartej – Kinga i Leon. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem słuchały czytanych historii, a wspólne chwile z książką były okazją do rozwijania wyobraźni i budowania więzi między młodszymi i starszymi uczniami.
Akcja będzie kontynuowana do grudnia, a kolejne grupy uczniów starszych klas już szykują się, aby zaprezentować przedszkolakom nowe, ciekawe opowieści.